مرجع خدمات عروسی باغ و تالار

مرجع خدمات عروسی معرفی بهترین تالارهای عروسی بهترین باغ تالار بهترین تشریفات عروسی بهترین آرایشگاه عروس بهترین مزون عروس بهترین آتلیه عروس

مرجع خدمات عروسی باغ و تالار

مرجع خدمات عروسی معرفی بهترین تالارهای عروسی بهترین باغ تالار بهترین تشریفات عروسی بهترین آرایشگاه عروس بهترین مزون عروس بهترین آتلیه عروس

مدل های یقه و بالاتنه لباس عروس

اگر عروس هستید و میخواهید لباس عروس سفارش دهید حتما باید با انواع مدل های یقه لباس عروس آشنا شوید و در صورت لزوم هنگام سفارش لباس با یقه و استایل مورد نظر خود سفارش دهید تا همه چیز مطابق میل و نظر شما پیش رود.

قبل از خرید یا سفارش لباس عروس یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که اطلاعاتی در مورد انواع یقه هایی که در لباس های عروس به کار برده می شوند کسب کنید. به این ترتیب می توانید بهترین مدل یقه ای را که متناسب با اندام شما بوده، سبک شخصی شما را کامل کرده و باعث می شود در روز عروسی تان احساس خارق العاده بودن داشته باشید را پیدا کنید و لباس عروسی تان را راحت تر سفارش دهید. تنوع مدل یقه های لباس عروسی بسیار زیاد است. در این مقاله 7 تا از محبوب ترین یقه های لباس عروس را فراهم کرده ایم که به شما کمک می کند دیدی اولیه نسبت به آنها پیدا کرده و بتوانید مدل محبوب خود را تشخیص دهید.

  

1- یقه هفت

انواع یقه لباس عروس

این مدل یکی از محبوب ترین مدل های یقه است و به شکل 7 در جلوی لباس پایین می آید. یقه هفت معمولاً با آستین بلند یا نواری کار می شود. این مدل یقه برای انواع مدل های بدن مناسب است و به عنوان گزینه ای برای لاغرتر و کشیده تر نشان دادن اندام به کار می رود. به همین دلیل برای افرادی با صورت گرد و و اندام درشت مناسب هستند. هرچه بازی و کشیدگی یقه هفت بیشتر باشد، گردن و بالاتنه، کشیده تر به نظر می رسد، در نتیجه تاثیر بیشتری در کشیدگی و لاغری اندام دارد. توجه داشته باشید که اگر بازی یقه از سرشانه زیاد شود، برای افرادی با سرشانه پهن مناسب نخواهد بود.

 

2- یقه ایستاده

انواع یقه لباس عروس

مدل ایستاده به یقه هایی گفته می‌شود که قسمتی از گردن را می‌پوشانند. این مدل یقه لباس عروس مشابه مدل یقه اسکی است. یقه بلند برای عروس هایی که می خواهید ظاهری متواضع و معصومانه داشته باشند مناسب است. این مدل یقه با توری دوزی های رویایی و جزئیات ظریف بسیار زیبا می شود. یقه های ایستاده برای افرادی که صورت کشیده دارند مناسب است چرا که کشیدگی قسمت گردن را از صورت جدا می‌کند. مدل های یقه ایستاده در طراحی لباس عروس های اسلامی و پوشیده کاربرد زیادی دارند.

3- یقه قایقی

انواع یقه لباس عروس

این مدل یقه لباس عروس که با نام های بلمی و کشتی نیز شناخته می شود به صورت یک خط منحنی باز است و در راستای شانه قرار می گیرد. یقه قایقی را می توان با آستین کار کرد و ظاهر بسیار زیبایی با آن ایجاد می کند. این مدل یقه مورد علاقه خانواده سلطنتی انگلیس است. دوشس ساسکس برای یقه لباس عروس خود از این مدل استفاده کرد. یقه قایقی برای افرادی با سرشانه پهن مناسب نیست و برای افرادی با گردن لاغر و کشیده مناسب تر است.

در رابطه با این موضوع بخوانید:همه چیز درباره عروسی پرنسس اوژنی نوه ملکه انگلیس

4- یقه دلبری

انواع یقه لباس عروس

در این مدل یقه، آستین ها به جای اینکه روی کتف قرار بگیرند، به روی شانه یا حتی بازوها وصل می‌شوند و خط وسط یقه نسبت به حد آستین ها پایین تر قرار گرفته است. معمولاً عروس هایی که بدنی استخوانی و ترقوه هایی بیرون زده دارند از این مدل استقبال می کنند.. این مدل یقه هم به صورت آستین کوتاه و هم بلند ظاهر خوبی دارد. این مدل یقه همانند مدل قایقی، در حرکت دست ها محدودیتی به وجود می‌آورد که می‌توان با تعبیه کردن یک تکه پارچه کشی در قسمت زیر حلقه آستین این مشکل را نیز حل کرد.

5- یقه یک طرفه

انواع یقه لباس عروس

این مدل یقه نامتقارن و ترند از یک شانه شروع شده و به صورت اریب در بالای سینه قرار می گیرد. بسته به استایلی که انتخاب می کنید یک لباس عروس با یقه یک طرفه می تواند زرق و برقدار، مدرن یا کاملاً رمانتیک باشد.

6- بیرون شانه (Off-the-shoulder)

انواع یقه لباس عروس

این مدل یقه شانه های شما را کاملاً نشان می دهد و در بالای بازوها و زیر شانه ها قرار می گیرد. این استایل فوق العاده رمانتیک و عاشقانه است. همچنین با مدل مویی که از پشت سر و بالاتر از گردن پیچیده و بافته می شود و گوشواره های آویزن بسیار زیبا می شود.

7- دکلته

انواع یقه لباس عروس

یقۀ دکلته نوعی یقۀ بازتر است که بعنوان یقۀ چاکدار نیز نامیده می شود. گاهی درز بین سینه ها را نیز مشخص می کند. در این مدل یقه هیچ گونه نواری وجود ندارد. یک یقه دکلته سنتی دور سینه قرار می گیرد.

در رابطه با این موضوع بخوانید:انواع تور عروس چیست و برای چه نوع لباسی مناسب هستند

8- Scoop

انواع یقه لباس عروس

این مدل یقه در جلو گرد است و یک ظاهر ملایم و زنانه را ایجاد می کند. سپس آستین های شیفون آویزان باعث ایجاد یک حس رویایی و اثیری می شود.

9- هالتری

انواع یقه لباس عروس

یقه هالتری به دور گردن بسته می شود و برای عروس هایی مناسب است که دارای شانه هایی توپر و درشت هستند. این مدل یقه برای لباس عروس های پشت باز مناسب است و با یقه هفت باز به کار برده می شوند. یقه هالتر می‌تواند با پارچه اصلی لباس عروس طراحی شود و یا با یک متریال نازک تر مثل تور یا حریر، به عنوان یقه تزئینی روی یقه مدل قلبی یا دکلته سوار شود.

10- جواهری

انواع یقه لباس عروس

این نوع مدل یقه گرد است و بالاتر از استخوان ترقوه قرار می گیرد. مانند گردن بندی است که به دور گردن بسته شده است به همین دلیل به آن مدل جواهری گفته می شود. کاربرد بعدی یقه‌ گرد برای افرادی‌ست که چهره هایی کشیده و استخوانی دارند چرا که این مدل یقه، به گرد نشان دادن صورت فرد کمک می‌کند.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.